Produkt byl úspěšně přidán do nákupního košíku
Počet
Celkem s dopravou
0 ks zboží.
Celkem za produkty: (s DPH)
Celkem za doručení: (s DPH) Zdarma
DPH 0,00 Kč
Celkem s dopravou (s DPH)
Pokračovat v nákupu K pokladně
Ptáte se, proč cvičit? Zde je několik důvodů

Ptáte se, proč cvičit? Zde je několik důvodů

Fyzická aktivita je neoddělitelnou součástí zdravého životního stylu. Její přínos není jen krásnější postava. Odpověď na otázku „Proč cvičit?“ je mnohem delší. 

 

Snižuje stres

Máte za sebou namáhavý den? Prožíváte v práci nebo soukromí stresující období? Cvičení odplavuje psychickou zátěž a pomáhá i proti depresi. Během fyzické aktivity se kromě jiných hormonů v těle uvolňují endorfiny, které přinášejí pocit pohody, štěstí a vyrovnanosti. Kromě toho určitě oceníte kvalitnější spánek.

Cvičení snižuje krevní tlak

Pohyb dělá zázraky také s tlakem. Na začátku možná stačí začít namísto výtahu používat schody nebo se na krátké vzdálenosti nepřesouvat autem, ale na kole. Krevní tlak snižují i vytrvalostní aktivity. Můžete zkusit plavání, cyklistiku, běh, turistiku nebo bruslení. Není to ono? Zkuste s partnerem nebo kamarádkou absolvovat kurz tance. 

Prospívá srdci

Při hledání odpovědi na otázku „Proč cvičit?“ se o slovo hlásí i naše srdce. Pohyb ho posilňuje a podporuje jeho zdraví. Pravidelné cvičení vám pomůže postupně efektivněji dýchat, zlepší se vaše kondice, prokrvení svalů a jednotlivých orgánů v těle. Výsledkem je také snížení frekvence tepu.

Snižuje riziko rakoviny

Cvičení prospívá nejen namáhaným svalům, ale i celému tělu. Jedním z jeho přínosů je snižování rizika některých druhů rakoviny. Pravidelný pohyb pomáhá udržet zdravou hmotnost a vyhnout se obezitě. Právě ta se spojuje s několika druhy rakoviny. 

Cholesterol pod kontrolou

K nejčastějším problémům moderního člověka patří zvýšený cholesterol. Zatočte s ním pomocí cvičení! Jedním z faktorů, které vedou ke zvyšování hladiny cholesterolu, je také nedostatek pohybu. Aktivní život vám pomůže snížit hladinu špatného (LDL), a naopak zvýšit hladinu dobrého (HDL) cholesterolu. 

Poděkují vám i vaše plíce

Zadýcháváte se už při stoupání do prvního poschodí? Stačí pravidelně cvičit a bez problémů jich zdoláte mnohem víc! Pohyb nutí plíce pracovat, aby měli vaše svaly dostatek kyslíku. Nebudete proto posilovat jen svaly, ale i celý respirační systém. Na jeho posílení jsou nejvhodnější aktivity ve svižném tempu.

Lepší imunita

Pravidelné cvičení má příznivý vliv na imunitní systém. Pomáhá zlepšovat obranyschopnost organismu a působí proti zánětu. Při fyzické aktivitě se zvyšuje i aktivita imunitních buněk. Živiny, které přijímáte ve stravě, případně přes výživové doplňky, se díky lepšímu proudění krve dostávají do každé části organismu.

Pomáhá dosáhnout optimální hladinu cukru v krvi

Při pohybu buňky efektivně využívají energii a svaly spotřebují více glukózy. To má příznivý vliv na hladinu cukru v krvi. To se děje nejen během fyzické aktivity, ale i po ní. Pravidelné sportování tak pomáhá dosáhnout normální úroveň hladiny cukru v krvi.

Zlepšuje rovnováhu a pružnost

Při cvičení si často vůbec neuvědomujeme, že je naše tělo nucené udržovat balanc. Pravidelné tréninky vám proto pomohou i v tomto ohledu. Díky rozcvičkám a strečinku po cvičení se zlepší také flexibilita jednotlivých partií. S odstupem času si možná všimnete i toho, že chodíte přirozeně více vzpřímení.

Poděkuje vám i váš mozek

Ještě nevíte, proč cvičit? Možná vás bude motivovat to, jak cvičení účinkuje na mozkovou činnost. Při pohybu se posiluje srdce, plíce a dochází také k lepšímu prokrvení mozku. Ten je lépe zásobovaný kyslíkem, což má pozitivní vliv na soustředění. Navíc se během dne budete cítit méně unaveně a budete tak schopni podat lepší pracovní výkon.

Podobné články

09.04.2024

Pěkně tvarované a vypracované nohy můžete získat i vy. Stačí, abyste do svého tréninku zařadili několik cviků, které pomáhají odbourávat tuk právě z těchto partií.

06.03.2024

Vhodný trénink v kombinaci se stravou vám pomůže získat štíhlejší postavu, nabrat svaly a zlepšit si kondici. Ať právě v posilovně začínáte nebo se už cvičení věnujete déle, bude pro vás důležitý i tréninkový plán. Jak ho sestavit, vám prozradíme v následujících řádcích.

19.02.2024

Uspěchané dny plné pracovních a rodinných povinností často nenechávají dost prostoru pro pravidelný trénink. Najít si během dne hodinku na cvičení může být proto velmi těžké. Pomůže vám, pokud si ho naplánujete na ráno. A ranní trénink má ještě více výhod.

24.01.2024

Posilování spodní části těla vám pomůžou zefektivnit kotníkové adaptéry. V čem spočívá jejich přínos a jak je správně používat?

08.11.2023

Pokud chcete dosáhnout formování těla a růst svalové hmoty, není důležité jen to, kolik věnujete svým tréninkům a nakolik jsou intenzivní. Neméně potřebná je regenerace svalů.

19.10.2023

Švihadlo si určitě pamatujete ze svých dětských let, když jste přes něj skákali spolu s kamarády na školním dvoře. Skákání přes švihadlo však není jen dětskou zábavou. Využívají ho i profesionální sportovci na posílení celého těla, zlepšování koordinace a stability. S jeho pomocí si můžete i vy dopřát intenzivní trénink, při kterém spálíte množství kalorií.

05.10.2023

Zahřátí svalstva spojené se strečinkem celého těla by mělo být součástí každého vašeho tréninku. Proč to tak je, jaké jsou jeho výhody a jak na to? Rádi vám tyto otázky zodpovíme v našem článku.

14.09.2023

Slyšeli jste už o posilovací gumě? Tato skvělá tréninková pomůcka stejně potrápí nováčka jako fitness borce. Je cenově dostupná a zpestří i běžné cvičení. Jak se posilovací guma používá, vám objasníme v následujících článku.

07.09.2023

Trápí vás ztuhnutá krční páteř? Důvod bolesti může být různý, od nesprávného držení těla až po zdravotní problémy. Ať už je příčina jakákoliv, existuje několik jednoduchých cviků, které vám pomůžou uvolnit ztuhnuté svalstvo krku a uleví vám.

24.08.2023

Radost z pohybu si může užít každý. Důležitá je jen vaše vůle a dodržování několika základních doporučení. Jak začít s běháním vám poradíme v následujících řádcích.