Produkt byl úspěšně přidán do nákupního košíku
Počet
Celkem s dopravou
0 ks zboží.
Celkem za produkty: (s DPH)
Celkem za doručení: (s DPH) Zdarma
DPH 0,00 Kč
Celkem s dopravou (s DPH)
Pokračovat v nákupu K pokladně
Vysoce intenzivní intervalový trénink (HIIT)

Vysoce intenzivní intervalový trénink (HIIT)

Zvýší kondici a pomůže i spálit tuk – vysoce intenzivní intervalový trénink (HIIT) nastartuje váš metabolismus už za 30 minut. Spalování tuku přitom pokračuje i po tréninku a je vhodný pro muže i ženy. Co tento typ tréninku zahrnuje a jaké výhody vám přinese?

 

Co je to vysoce intenzivní intervalový trénink

Vysoce intenzivní intervalový trénink (zkratka HIIT od high-intensity interval training) sestává z krátkých intenzivních intervalů cvičení, kdy je cvičíte na svůj maximální výkon. Vybrat si přitom můžete typ sportu, který vám vyhovuje. Zařadit můžete sprinty, rychlou jízdu na kole nebo plavání. Za každým intervalem anaerobního cvičení následuje krátká pauza na snížení tepové frekvence a potom další cvičení. Na rozdíl od delšího aerobního cvičení v těchto krátkých intervalech vysoké zátěže nemůže dojít k úbytku svalové hmoty.

 

Účinné spalování tuků

HIIT přinutí vaše tělo pracovat naplno v krátkém časovém úseku. Nedovolí mu přizpůsobit se jedné úrovni intenzity zatížení, naopak v krátkých cvičeních, které vyžadují velké množství energie, přinutí tělo spalovat tuk.

 

 

Jaké cvičení zvolit?

Pokud se rozhodnete vysoce intenzivní intervalový trénink vyzkoušet, zařadit můžete běh (i běh po schodech), skoky přes švihadlo, jízdu na kole a plavání. Využít můžete také rotoped nebo běžecký pás. Vhodný je podpor ležmo, klik-dřepy, kliky s úchopy, výskoky, sklapovačky, dřepy a výpady se zátěží. 

 

Jaké výhody má HIIT

 

Spalování tuků i po tréninku bez ztráty svalové hmoty

Během několika hodin trvajícího kardiovaskulárního cvičení se vám určitě podaří spálit množství kategorií. Při dlouhých trénincích, kdy je tělo nucené vydávat ze sebe mnoho energie v delším čase, však zpomalujete některé jiné procesy. Na kompenzování potřeby energie potom spotřebovává bílkoviny. Ty tvoří svalové tkanivo, v důsledku čehož dochází i k úbytku svalové hmoty. Vysoce intenzivní intervalový trénink naopak přinutí tělo spalovat tuky. K spalování tuků dochází nejen během tréninku, ale i po něm, a to až 24 hodin.

 

Šetří čas

Nepřinášejí vám dlouhé hodiny běhání nebo jiného tréninku očekávaný výsledek? HIIT si můžete přizpůsobit svým potřebám a kondici, přičemž stačí cvičit jenom 30 minut třikrát týdně. Během takto krátkého času docílíte, že vaše tělo začne spalovat tuky a vy budete mít lepší pocit ze své postavy.

 

Doma, venku i v posilovně

Výhodou HIIT je i to, že cvičit můžete kdekoliv. Klidně v bytovce na schodišti nebo doma. Zajít můžete také do posilovny, na stadion nebo hřiště u školy. Nezapomeňte přitom na oblečení na cvičení, které vám zabezpečí potřebný komfort a volnost pohybu.

 

Podporuje tvorbu testosteronu a růstového hormonu

Vysoce intenzivní intervalový trénink je vhodný i pro ty, kteří se snaží o růst svalové hmoty. Zrychlený metabolismus podporuje tvorbu růstového hormonu, přičemž tento proces trvá ještě celých 24 hodin po tréninku. Přirozeným způsobem podporuje také tvorbu testosteronu, přičemž nedochází k navýšení tvorby kortizolu. Ten se uvolňuje při delším cvičení a má na množství testosteronu negativní vliv.

 

Roste vaše kondice

Na první pohled se může zdát, že při tomto typu tréninku nebude růst vaše kondice. Opak je však pravdou. Už začátek vyžaduje mít jistou kondičku, abyste byli schopni zvládnout velkou zátěž. HIIT rozvíjí vaši sílu a postupným přidáváním zátěže budete zlepšovat kondici i výdrž.

 

Podobné články

09.04.2024

Pěkně tvarované a vypracované nohy můžete získat i vy. Stačí, abyste do svého tréninku zařadili několik cviků, které pomáhají odbourávat tuk právě z těchto partií.

06.03.2024

Vhodný trénink v kombinaci se stravou vám pomůže získat štíhlejší postavu, nabrat svaly a zlepšit si kondici. Ať právě v posilovně začínáte nebo se už cvičení věnujete déle, bude pro vás důležitý i tréninkový plán. Jak ho sestavit, vám prozradíme v následujících řádcích.

19.02.2024

Uspěchané dny plné pracovních a rodinných povinností často nenechávají dost prostoru pro pravidelný trénink. Najít si během dne hodinku na cvičení může být proto velmi těžké. Pomůže vám, pokud si ho naplánujete na ráno. A ranní trénink má ještě více výhod.

24.01.2024

Posilování spodní části těla vám pomůžou zefektivnit kotníkové adaptéry. V čem spočívá jejich přínos a jak je správně používat?

08.11.2023

Pokud chcete dosáhnout formování těla a růst svalové hmoty, není důležité jen to, kolik věnujete svým tréninkům a nakolik jsou intenzivní. Neméně potřebná je regenerace svalů.

19.10.2023

Švihadlo si určitě pamatujete ze svých dětských let, když jste přes něj skákali spolu s kamarády na školním dvoře. Skákání přes švihadlo však není jen dětskou zábavou. Využívají ho i profesionální sportovci na posílení celého těla, zlepšování koordinace a stability. S jeho pomocí si můžete i vy dopřát intenzivní trénink, při kterém spálíte množství kalorií.

05.10.2023

Zahřátí svalstva spojené se strečinkem celého těla by mělo být součástí každého vašeho tréninku. Proč to tak je, jaké jsou jeho výhody a jak na to? Rádi vám tyto otázky zodpovíme v našem článku.

14.09.2023

Slyšeli jste už o posilovací gumě? Tato skvělá tréninková pomůcka stejně potrápí nováčka jako fitness borce. Je cenově dostupná a zpestří i běžné cvičení. Jak se posilovací guma používá, vám objasníme v následujících článku.

07.09.2023

Trápí vás ztuhnutá krční páteř? Důvod bolesti může být různý, od nesprávného držení těla až po zdravotní problémy. Ať už je příčina jakákoliv, existuje několik jednoduchých cviků, které vám pomůžou uvolnit ztuhnuté svalstvo krku a uleví vám.

24.08.2023

Radost z pohybu si může užít každý. Důležitá je jen vaše vůle a dodržování několika základních doporučení. Jak začít s běháním vám poradíme v následujících řádcích.