Produkt byl úspěšně přidán do nákupního košíku
Počet
Celkem s dopravou
0 ks zboží.
Celkem za produkty: (s DPH)
Celkem za doručení: (s DPH) Zdarma
DPH 0,00 Kč
Celkem s dopravou (s DPH)
Pokračovat v nákupu K pokladně
Ako zrýchliť metabolizmus

Ako zrýchliť metabolizmus

Za to může můj metabolismus! Určitě jste už i vy slyšeli tuto stížnost, případně se na pomalý metabolismus zvyknete odvolávat sami. Ano, je sice přímo odpovědný za nechtěné ukládání tuků v těle, ale nenechejte se tím odradit – nakopnout ho k rychlejší práci není nemožné!

Jak metabolismus pracuje

Metabolismus je složitý tělesný systém, který v sobě obsahuje množství proměnných. Zjednodušeně řečeno, pod pojmem metabolismus si můžeme představit proměnu přijatých živin v těle na energii. Rychlost metabolismu neovlivňuje jen přibírání na váze, ale i budování svalové hmoty nebo celkovou vitalitu. Metabolická funkce těla je velmi vynalézavá a neoklamete ji zaručenými dietami. Dokáže se totiž pružně přizpůsobit vašim denním návykům a pokud to uzná za vhodné, svoji činnost zpomalí tak, aby si tělo mohlo nerušeně ukládat zásoby tuků na horší časy.

  

Proč váš metabolismus zaostává?

Jak jsme naznačili, nepravidelnou, případně nedostatečnou stravou, se svému metabolismu nezavděčíte. Co dalšího ještě může být příčinou jeho zpomalování? Látková výměna ve všeobecnosti pracuje na vyšší obrátky v mladším věku a s přibývajícím věkem polevuje. Nemusí to však být pravidlem. Metabolismus miluje režim, do kterého patří pravidelný a dostatečný spánek, pohyb a samozřejmě pravidelná a vyvážená strava. Poctivě dodržujete všechny doporučení a stejně máte pocit, že něco nefunguje, jak by mělo? Viníkem může být i nedostatečná činnost štítné žlázy, hormonální nerovnováha a jiné zdravotní problémy, které je potřeba konzultovat s odborníky.

Tipy na zrychlení metabolismu

Pokud jste po zdravotní stránce v pořádku a potřebujete svůj metabolismus dostat do kondičky, vyzkoušejte několik následujících tipů.

 

Cvičení a pohyb

Fyzická aktivita nejenže přímo působí na tělesnou váhu a váš celkový zdravotní stav, ale dokáže také efektivně zrychlit metabolismus. Pro dosáhnutí tohoto účinku je důležitá správná intenzita cvičení – ideálně nižší a s trváním přibližně 1 hodinu. Sledujte svůj tep a udržujte ho na hranici cca 60 % maximální tepové frekvence.

 

Pravidelná strava

Strava vám při nastartování metabolismu může výrazným způsobem pomoct. Zapomeňte však na drastické diety a stejně tak na nárazové hltání obrovských porcí jídla. Rozvrhněte si jednotlivé chody průběžně během celého dne, nejlépe každé 3 hodiny. Nezapomeňte se přidržovat stanoveného kalorického maxima, které si vypočítáte na základě vašeho denního energetického příjmu a výdaje.

 

Pitný režim

Pro celkové zdraví je důležitý pitný režim. Pamatujte však na to, že všeho moc škodí a nepřiměřeně velkým množstvím vody můžete zatížit své ledviny. Ideální denní příjem tekutin se proto nedá zevšeobecňovat. Pracujte se svou váhou a držte se pravidla, které říká, že na každý 1 kg váhy by mělo připadnout asi 30-45 ml vody. Snažte se pít čistou neperlivou vodu, případně neslazené bylinkové čaje.

 

Budování svalové hmoty

Svalová hmota je náročná na energii, a právě tuto skutečnost můžete využít ve svůj prospěch. 1 kg svalové hmoty dokáže „strávit“ až 100 kcal za den. Budování svalů tak kromě výhod plynoucích ze samotného cvičení přináší i další důležitý efekt. Zrychluje metabolismus a brání ukládání přebytečných tuků v těle.

 

Pomocníci přímo z kuchyně

Pomoct metabolismu k správnému fungování můžete i doplněním svého jídelníčku o vhodné druhy potravin. Rychlý metabolismus miluje pikantní jídla. Kapsicin, který je v nich obsažený, zvyšuje tělesnou teplotu a ta přispívá k spalování samotných tuků. Vyzkoušet můžete i různé druhý koření, především pak exotické koření, jako je skořice, kurkuma nebo zázvor. Jsou skvělými dochucovadly, které zároveň přispívají k rychlejší látkové výměně ve vašem těle.

Podobné články

27.06.2024

Dámy, které začínají s během nebo jiným sportem, poznají ten nepříjemný pocit nepohody v běžné podprsence. Abyste si mohli pohyb užívat naplno, vyberte si vhodnou sportovní podprsenku. Kromě potřebné podpory vám přinese i jiné výhody.

01.02.2024

Média jsou plná tipů o tom, jak být plný energie, mít krásnou postavu a dobře vypadat. S přibývajícími roky však ubývá množství sil, na druhé straně přibývají tukové zásoby. Jak zůstat v co nejlepší kondici a zachovat si i štíhlou figuru?

18.01.2024

Během cvičení v klimatizovaném fitness centru, při cvičení venku v chladnějším počasí i při závěrečném strečinku je nutné myslet na ochranu svalů před nadměrným chladem. Proč a jak toho dosáhnout?

30.11.2023

S příchodem podzimu a klesajícími venkovními teplotami dostává náš organismus zabrat. Zima však může být pro budování imunity důležitým klíčovým prvkem. Ještě předtím, než s ním začnete, ujistěte se, že víte o otužování vše potřebné.

11.10.2023

Stylové pánské bundy, které znáte pod označením bomber, byly ve svých začátcích určené pro letecké piloty. V současnosti jsou mimořádně trendy kouskem oblíbeným v každém ročním období. Proč jsou bombery tak vyhledávané a jedna by neměla chybět v žádném pánském šatníku?

15.08.2023

Hledáte si nové kousky, které byste nosili na tréninky a neumíte se zorientovat v množství využívaných materiálů? Aby se vám lépe vybíralo, v následujících odstavcích jsme pro vás připravili přehled těch nejčastěji používaných textilií a jejich základních vlastností.

02.08.2023

Cvičení s sebou přináší řadu výhod, které mají pozitivní dopad na vaše zdraví. Ale zatímco srdce, mozek nebo cévy se fyzické aktivitě rády přizpůsobí, co se týče kloubů, ty jsou nucené pokaždé podstupovat zvýšenou zátěž. Jak jich ochráníte před tím, aby se nepřiměřeně opotřebovávaly?

01.08.2023

Všimli jste si někdy na návštěvě fitka, že někteří bodybuildeři používají při zdvihání činek pásy omotané kolem zápěstí? Jaká je jejich úloha a jak je správně používat vám povíme v následujících řádcích.

27.07.2023

Pocítili jste bolest při běhání nebo při sestupu z kopce? Pravděpodobně trpíte běžeckým kolenem. Bolest vystřelující v oblasti kolene není jen problémem u starších, ale čím dál více i u mladých, vitálních lidí. Proč vzniká a jak se dá léčit?

21.06.2023

Pitný režim se za poslední roky stal takřka módním trendem a se zaručenými doporučeními jako by se roztrhl pytel. O tom, že voda je pro naše tělo nevyhnutelná, není pochyb. Zakládají se však všechny rady na skutečnosti nebo jde v některých případech jenom o mýtus?