Produkt byl úspěšně přidán do nákupního košíku
Počet
Celkem s dopravou
0 ks zboží.
Celkem za produkty: (s DPH)
Celkem za doručení: (s DPH) Zdarma
DPH 0,00 Kč
Celkem s dopravou (s DPH)
Pokračovat v nákupu K pokladně
Ty nejlepší cviky na fit míči na zpevnění celého těla

Ty nejlepší cviky na fit míči na zpevnění celého těla

Fit míč je účinnou pomůckou při fyzioterapeutických a rehabilitačních cvičeních. Jeho používání ulevuje od bolesti zad a předchází dalším těžkostem. Nezaostává však ani, když je řeč o posilování. Poznejte benefity, které přináší a naučte se pár efektivních cviků, které bez problémů zvládnete i v pohodlí domova.

Fit míč na kondici celého těla

Cvičení na fit míči je vhodné pro každou věkovou kategorii a překážkou nemusí být ani některé zdravotní omezení. Už je samotné sezení na fit míči blahodárně působí na správné držení zad. Vhodnými cviky si můžete také dopomoct k protáhnutí zkrácených svalů, zlepšit celkovou stabilitu těla a ulevit od bolesti pohybovému aparátu.

Udržování neustálého balancu, které cvičení na míči vyžaduje, aktivizuje hluboké svalstvo napříč celým tělem. Díky tomu dochází k jeho účinnému procvičování a posilování. Pravidelné používání fit míče při tréninku se postará o zpevnění břišního svalstva, sedacích svalů a svalů dolních končetin. Zpevní také svalstvo v oblasti namáhané, a přitom často zanedbávané páteře.

Plank 

Plank sám o sobě je jedním z nejúčinnějších cviků na posílení celého těla, speciálně pak na tzv. core, tedy jeho střed. Jak chcete tento cvik co nejvíce zintenzivnit, používejte fit míč. Přes břicho a stehna ručkujte vpřed až do bodu, kdy se budete o míč zapírat lýtkami. Tělo držte v jedné rovině, břicho a trup mějte co nejvíce zpevněné. V takovéto poloze, při plynulém dýchání, se snažte vydržet přibližně 30 sekund.

      

Most

Oblíbený cvik na posilování zadku a hamstringů. Jeho základní (a nejjednodušší) verze spočívá v lehu na zádech s pokrčenými koleny a zdviháním pánve nahoru za pomoci sedacích svalů. Jak chcete z tohoto cviku vytěžit co nejvíc, můžete chodidla položit na fit míč. Jak je pro vás tento cvik stále příliš jednoduchý, nechejte v průběhu cvičení jednu nohu zdvihnutou. Cvik opakujte podle potřeby cca 20krát a v provedení se zdvihnutou nohou na každou stranu 10–15krát.

  

Zdvihání fit míče nohami

Při tomto cviku procvičujte paradoxně především břišní svalstvo. Paradoxně proto, že na první pohled budou pracovat především nohy. Aby byl ale cvik provedený správně, je to právě střed těla, který musí zůstat maximálně zpevněný. Lehněte si na záda a fit míč sevřete mezi kotníky. Nohy následně zdvihejte nahoru a zpátky tak, aby se nedotkly země. Záda držte pevně na podložce a neprohýbejte se v bederní oblasti. Cvik opakujte, podle vaší kondice, asi 12krát.

skimble-workout-trainer-stability-ball-l

Sed-leh

Další cvik, při které dostane zabrat vaše břišní svalstvo, je dobře známý sed-leh. Spodní částí zad si lehněte na fit míč a s mírně rozkročenými nohami se pevně zapřete o zem. Ruce si založte za hlavu a zdvihejte trup směrem od země nahoru a zpět. Dávejte pozor, abyste nepřetěžovali krční páteř – tělo zdvihejte pomocí břišního svalstva a hlavu opírejte o ruce, které mají sloužit jako opora. Opakujte 12–15krát. 

skimble-workout-trainer-exercise-oblique

Benchpress 

Kromě fit míče při tomto cviku vezměte na pomoc činky nebo dvě láhve s vodou. Lehněte si na fit míč horní částí zad tak, aby se o míč opírala i hlava. Nohy pokrčte, trup, střed těla a kolena zůstávají v jedné rovině. Předpažte ruce s činkami a pomalu je ohýbejte v loktech směrem do stran, až dokud se nedotknou míče. Následně se vraťte do výchozí polohy. Cvik opakujte přibližně 15krát. Nezapomeňte na dýchání – při pohybu směrem dolů se nadechněte, při vzpažení vydechněte.

 skimble-workout-trainer-exercise-ball-pr

 

Podobné články

09.04.2024

Pěkně tvarované a vypracované nohy můžete získat i vy. Stačí, abyste do svého tréninku zařadili několik cviků, které pomáhají odbourávat tuk právě z těchto partií.

06.03.2024

Vhodný trénink v kombinaci se stravou vám pomůže získat štíhlejší postavu, nabrat svaly a zlepšit si kondici. Ať právě v posilovně začínáte nebo se už cvičení věnujete déle, bude pro vás důležitý i tréninkový plán. Jak ho sestavit, vám prozradíme v následujících řádcích.

19.02.2024

Uspěchané dny plné pracovních a rodinných povinností často nenechávají dost prostoru pro pravidelný trénink. Najít si během dne hodinku na cvičení může být proto velmi těžké. Pomůže vám, pokud si ho naplánujete na ráno. A ranní trénink má ještě více výhod.

24.01.2024

Posilování spodní části těla vám pomůžou zefektivnit kotníkové adaptéry. V čem spočívá jejich přínos a jak je správně používat?

08.11.2023

Pokud chcete dosáhnout formování těla a růst svalové hmoty, není důležité jen to, kolik věnujete svým tréninkům a nakolik jsou intenzivní. Neméně potřebná je regenerace svalů.

19.10.2023

Švihadlo si určitě pamatujete ze svých dětských let, když jste přes něj skákali spolu s kamarády na školním dvoře. Skákání přes švihadlo však není jen dětskou zábavou. Využívají ho i profesionální sportovci na posílení celého těla, zlepšování koordinace a stability. S jeho pomocí si můžete i vy dopřát intenzivní trénink, při kterém spálíte množství kalorií.

05.10.2023

Zahřátí svalstva spojené se strečinkem celého těla by mělo být součástí každého vašeho tréninku. Proč to tak je, jaké jsou jeho výhody a jak na to? Rádi vám tyto otázky zodpovíme v našem článku.

14.09.2023

Slyšeli jste už o posilovací gumě? Tato skvělá tréninková pomůcka stejně potrápí nováčka jako fitness borce. Je cenově dostupná a zpestří i běžné cvičení. Jak se posilovací guma používá, vám objasníme v následujících článku.

07.09.2023

Trápí vás ztuhnutá krční páteř? Důvod bolesti může být různý, od nesprávného držení těla až po zdravotní problémy. Ať už je příčina jakákoliv, existuje několik jednoduchých cviků, které vám pomůžou uvolnit ztuhnuté svalstvo krku a uleví vám.

24.08.2023

Radost z pohybu si může užít každý. Důležitá je jen vaše vůle a dodržování několika základních doporučení. Jak začít s běháním vám poradíme v následujících řádcích.