Produkt byl úspěšně přidán do nákupního košíku
Počet
Celkem s dopravou
0 ks zboží.
Celkem za produkty: (s DPH)
Celkem za doručení: (s DPH) Zdarma
DPH 0,00 Kč
Celkem s dopravou (s DPH)
Pokračovat v nákupu K pokladně
Jaké jídlo konzumovat po tréninku?

Jaké jídlo konzumovat po tréninku?

Je jasné, že při jakémkoliv tréninku je nutné dodržovat pitný režim, ale jak je to s jídlem? Co jíst a za jak dlouho po cvičení? Mnoho sportovců doplní bílkoviny proteinovým nápojem, který sice částečně zasytí, ale často nestačí. Někteří sportovci „proteiňáky“ nesnesou, ať už kvůli alergiím nebo nepříliš příjemné chuti. V takových případech je důležité dbát na složení stravy, zejména po tréninku.

 

Nezapomeňte na hydrataci

Pití dostatečného množství vody před, během a po tréninku může pomoci při regeneraci a výkonu do druhého dne. Profesionální sportovci někdy měří svoji tělesnou hmotnost před a po tréninku, aby věděli, kolik vody potřebují nahradit. Dehydratace se také projeví na barvě moči, pokud je příliš tmavá, doplňte tekutiny. V závislosti na intenzitě cvičení a teplotě prostředí můžete také potřebovat elektrolytový nápoj k doplnění sodíku a draslíku ztracených v potu.

 

Co z potréninkového jídelníčku nevynechat?

Při rozhodování, co jíst po tréninku, musíte mít na paměti, jak celý den odpovídá vašim cvičebním cílům. Při výběru jídel k jídlu po tréninku se zaměřte na snadno stravitelné potraviny, které urychlí vstřebávání živin.

 

Jídla po tréninku

 

Sacharidy

  • pudink z chia semínek
  • ovoce (bobule, jablko, banány atd.)
  • ovesné vločky
  • quinoa
  • rýžové koláčky
  • sladké brambory
  • celozrnný chléb
  • celozrnné cereálie

 

Bílkoviny

 

Zdravé tuky

  • avokádo
  • kokosový olej
  • lněná semínka
  • ořechová másla
  • ořechy

 

Ideální je jíst 15 až 30 minut po tréninku, ale pokud to není možné, najezte se do 60 minut. Konzumované kalorie versus spálené kalorie jsou důležité pro hubnutí a formování svalů.

Podobné články

28.06.2024

Jemná sladko-oříšková chuť, množství vitamínů, minerálů a bílkovin – kešu ořechy prospívají zdraví a oceníte je i při nabírání svalové hmoty. Odkud vlastně pocházejí a v jaké formě si je můžete přidat na váš jídelní lístek?

22.03.2024

Ve stravě každého, kdo se věnuje sportu, jsou důležitou součástí bílkoviny. Ty jsou základní stavební složkou svalů a tkaniv, podporují růst svalů a jejich výkonnost. Pomáhají také při mnohých procesech v organismu. V následujícím článku vám prozradíme, které druhy masa vám je pomohou doplnit.

29.02.2024

Sacharidy dodávají energii svalům, mozku i kloubům a jsou nezbytné při vícerých procesech v lidském těle. Každý sportovec je také ocení jako důležitý zdroj energie. Měli by proto být součástí každodenní stravy. V kterých potravinách je najdete?

22.12.2023

Tradiční vánoční stolování je spojeno se spoustou chutného jídla, cukroví, sladkých i slaných dobrot. Když k tomu přidáme kalorie obsažené v alkoholických i nealkoholických nápojích, není divu, že číslo na váze rychle roste. Chcete se o letošních svátcích vyhnout přibírání na váze? Máme pro vás několik tipů, které vám v tom pomohou.

14.11.2023

Celulitida dokáže svým vzhledem potrápit nejednu ženu bez ohledu na hmotnost nebo věk, zřídka se s ní můžou setkat i muži. Jak se zbavit celulitidy a jaké jsou její příčiny, vám prozradíme v první části naší série na pokračování.

02.11.2023

Určitě jste už slyšeli o drobných semíncích s názvem chia. Mezi sportovci jsou velmi oblíbená, a to především kvůli jejich jedinečnému složení.

26.09.2023

Zvýšená hladina cholesterolu je problémem, který může vést k závažnějším zdravotním problémům. Abyste ji snížili, vhodné je začít s cvičením v kombinaci se zdravým stravováním. Několik typů, jak na to, jsme pro vás připravili i my.

11.09.2023

Cítíte se nafouknutý, číslo na váze neustále roste a pociťujete zdravotní obtíže? Za vším může být nesprávná životospráva a špatně nastavený režim stravování. Pokud chcete změnit svůj přístup k vašemu tělu, vyzkoušejte současný trend s názvem intermittent fasting.

10.08.2023

Věděli jste, že stejně důležitá, jako samotné cvičení, je i strava, kterou si během dne, a především po tréninku, dopřejete? Potréninkové jídlo není jen odměnou za zničení se ve fitku, ale stará se o celkovou regeneraci těla. Co byste tedy měli sníst a jaké živiny budete potřebovat doplnit?

20.06.2023

Když se řekne sacharidy, mnoho začínajících sportovců k nim má nekompromisně odmítavý postoj. Ten je nejenom zbytečný, ale může mít i fatální důsledky. Zbavte se proto předsudků a seznamte se se základním hnacím motorem vašeho těla.